آیا سرعت عمل کار با ماشین حساب برای حسابداران ضروری است؟

در اولین تجربه حسابداری، مدیر مالی داشتیم که بدون نگاه به ماشین حساب و به سرعت، با ماشین حساب کار می‌کرد و همیشه دوست داشتم مثل او این کار را با سرعت انجام بدهم. برای این کار یک ماشین حساب برند کاسیو خریدم و برای تمرین، داخل اکسل یک لیست از اعداد یک تا نُه رقمی یا بیشتر درست و پرینت می‌کردم و شروع به وارد کردن آنها در ماشین حساب می‌کردم. با خودم هم قرار گذاشته بودم که حداقل روزانه یک ساعت تمرین کنم.

از این موضوع چند سالی می‌گذرد و الان هم کار با ماشین حسابم بد نیست ولی به خوبی آن مدیر مالی نمی شود.

اگر الان می‌خواستم کار حسابداری را شروع کنم، شاید به فکر این نبودم که مهارت و سرعت کار با ماشین را افزایش دهم، چونکه با وجود نرم افزار حسابداری و گزارش‌های متنوع و زیاد این نرم افزارها، نیاز به کار با ماشین حساب به صفر رسیده است.

آن مدیر مالی هم با توجه به سابقه‌ای که داشت، در آن زمان مجبور بود در کار با ماشین حساب سرعت عمل داشته باشد وگرنه مجبور بود از صبح تا شب بنشیند و فقط جمع و مانده دفتر کل، روزنامه، معین، لیست حقوق، فاکتور … را حساب کند. البته در آن زمان به این صورت بود که هر چه مهارت کار با ماشین حساب بیشتر می‌شد، سِمَت‌های بالاتری هم به شخص می‌رسید.

ما حسابداران باید بیشتر به فکر افزایش مهارت‌های استفاده نرم افزارهای حسابداری و نرم افزار اکسل، اکسس و ورد باشیم و خیلی مهارت دیگر که در دانشگاه آنها را یاد نگرفته‌ایم ولی الان باید برای پیشرفت در شغل حسابداری آنها را یاد بگیریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *