رازهایی که هیچگاه ماموران مالیاتی به شما نمی‌گویند را برای شما آشکار می‌کنیم!

چند روز پیش توضیحات معرفی یک دورۀ آموزش مالیاتی را می‌خواندم که در آخر آن نوشته بود که:

خلاصه کلام: رازهایی که هیچگاه ماموران مالیاتی به شما نمی‌گویند را برای شما آشکار می‌کنیم.

با خودم فکر کردم این چه رازی است که نه من از آن خبر ندارم نه مامور مالیاتی. با وجود این همه قوانین مالیاتی و اصلاحات، بخشنامه‌ها، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، آرای دیوان عدالت اداری و … آیا مامور مالیاتی فرصتی دارد که غیر از فراگیری این همه اطلاعات، رازی هم یاد بگیرد و بخواهد به شما بگوید؟!

در اینجا دو نمونه می‌آورم تا متوجه شوید ماموران محترم مالیاتی از رازی خبر ندارند و در واقع شما باید رازهایی را به او بگویید:

نمونه یک

طبق رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری موضوع دادنامه شماره 73 و بخشنامه 200/98/80 سازمان امور مالیاتی، کمک هزینه رفاهی کارکنان از مالیات حقوق معاف هستند، و من از 98 تا الان، هر سال باید پرینت این بخشنامه را تحویل مامور مالیاتی بدهم تا شاید این معافیت را لحاظ کند و حتی همین چند ماه پیش مامور مالیاتی این معافیت را اعمال نکرد و وقتی برای توافق نزد رئیس رفتیم، با کلی مذاکره و اینکه سال‌های قبل هم این معافیت را اعمال کرده‌اند تا قبول کرد که این معافیت را به ما بدهد.

نمونه دو

برای نمونه دیگر، طبق بند 26 ماده 148 قانون مالیات‌های مستقیم، ذخیره مربوط به هزینه‌های پرداختنی قابل قبول که به سال مورد رسیدگی ارتباط دارد، قابل قبول است و ما نیز با استناد به این بند برای بیمه قراردادهای بلند مدت پیمانکاری، ذخیره بیمه در نظر می‌گیریم ولی تا یادم هست من برای اثبات این ذخیره و رَد نکردن آن توسط مامور مالیاتی، باید کلی مذاکره کنم و در آخر یا آن را قبول نمی‌کنند یا نصف آن را خط می‌زنند یا باید برویم هیات تشخیص مالیاتی، و هیات هم که داستان خودش را دارد.

خلاصه کلام اینکه، با وجود این همه مواد قانونی و بخشنامه و غیره، مامور مالیاتی رازی نمی‌داند و در عوض شما باید رازهایی را بدانید تا حق‌تان ضایع نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *